TRETS D’IDENTITAT
L’escola Labouré és un centre d’una línia escolar d’Educació Infantil, Primària i d’ESO, integrat dins la Fundació Escola Vicenciana, fundada per la Companyia de les Filles de la Caritat .
Oferim un model educatiu inspirat en els valors vicencians segons el caràcter propi del nostre fundador Sant Vicenç de Paül, i de Santa Lluïsa de Marillac, proporcionant als nostres alumnes una formació integral de qualitat que afavoreix la seva autonomia, el seu sentit crític i el seu compromís social.
PILARS PEDAGÒGICS / MODEL EDUCATIU
La nostra tasca docent es fonamenta en l’atenció a la persona i en un compromís pel treball, l’esforç i la superació cap a la recerca de l’excel•lència i una millora contínua.
La nostra metodologia activa i flexible, s’adapta a les necessitats concretes de cada nen/a, i incorpora les innovacions pedagògiques i els avenços tecnològics més adequats perquè els nostres alumnes aconsegueixin el màxim desenvolupament de les seves potencialitats i esdevinguin ciutadans emprenedors, responsables, compromesos i solidaris.
OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS
- Educar, formar i orientar els nostres alumnes, en un entorn de treball participatiu i motivador, d’acord amb els objectius i finalitats desplegats en els currículums de les diferents etapes educatives.
- Oferir un ensenyament que afavoreixi l'èxit acadèmic de cada alumne segons les seves necessitats educatives i el seu ritme d'aprenentatge, avançant en l'aplicació dels criteris de "escola inclusiva".
- Fer de la diversitat social i cultural una font de riquesa i d’estímul, obrint el nostre centre a l’entorn per afavorir la integració i cohesió amb les institucions del nostre àmbit més proper.
CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA
L’escola agrupa l’alumnat dins el curs que li correspon sense discriminació per capacitats, edat, sexe i/o condicions socials. Es dóna especial importància a la coherència en la manera de fer del conjunt del professorat per tal d’aconseguir resultats òptims en l’acció educativa. L’atenció docent s’organitza en funció de les activitats i les necessitats del grup classe. Es prioritza la intervenció de dos mestres a l’aula amb l’objectiu d'atendre la diversitat en un marc d’inclusivitat.
Una acció tutorial curosa ens permet aconseguir el màxim desenvolupament de les potencialitats dels nostres alumnes, oferint un seguiment individualitzat i una orientació que faciliti la seva inserció responsable en la societat.
PROJECTES I ACTIVITATS EDUCATIVES DESTACADES DEL CENTRE
- L’escola es mostra oberta a la creació de projectes d’innovació i de relació amb l’entorn:
- Xarxes pel Canvi
- Xarxa de Competències Bàsiques Territorial.
- Escola Tàndem
- Centre associat a l’UNESCO
- Projecte de l’HORT .Col•laboració amb Barcelona Sostenible.
- Projectes d’Aprenentatge Servei intern i externs.
- Espais d'aprenentatge a educació infantil i ESO
- Projecte padrins infantil i padrins lectors primària.
- "Dansa Ara"
- Projecte"Corrandescola"
- Club de lectura
- Teatre Musical, coral, batucada.
- Programes de salut : POIBA, Salut Escola,consulta oberta,...
ÀMBITS DE PARTICIPACIÓ I COL.LABORACIÓ
La gestió de l’escola es basa en la utilització de mecanismes democràtics en tots els òrgans de funcionament. La transparència, la participació dels diferents sectors de la comunitat escolar a través dels seus òrgans de representació, l’objectivitat i la professionalitat en són els seus trets característics.
Som un centre obert i actiu predisposat a participar en els diferents actes i activitats que organitzin les institucions i agrupacions de l'entorn. També, de forma recíproca, el centre obre les seves portes, per fomentar la interacció amb les famílies, les entitats i les institucions i el conjunt de la comunitat educativa de l'escola.
02.02.2021